کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

لزوم افزایش امنیت و ایمنی در هنگام زلزله | تجربه زلزله خوی و ترکیه ارزشمند است

  • کد خبر: ۱۷۳۷۹۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
لزوم افزایش امنیت و ایمنی در هنگام زلزله | تجربه زلزله خوی و ترکیه ارزشمند است
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از لزوم بالا بردن سطح امنیت و ایمنی در مناطق زلزله زده سخن گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، بابک محمودی در حاشیه مراسم «تمرین تمام عیار امداد و نجات» جمعیت هلال احمر در منطقه شمال شرق کشور در مشهد با اشاره به تجربیات ارزنده برگرفته از زلزله‌های خوی و ترکیه گفت: امنیت رکن بسیار مهمی بود و بیشتر نگرانی‌های مردم از پس لرزه‌ها بود؛ چرا که در زلزله خوی آسیب به منازل بسیار کم و میزان ترک خوردگی‌ها بالا بود. در چنین شرایطی مردم نه راغب بودند اموال خود را رها کنند و نه می‌توانستند بخاطر پس لرزه‌های بعضا ۵ ریشتری، در خانه شان بمانند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، نیروی انتظامی به کمک آمد و با اعزام ۱۵۰۰ مامور انتظامی و ۱۰۰ دستگاه خودروی پلیس، خاطر مردم از امنیت مالی و جانی خود آسوده شد و وارد اردوگاه‌های ما شدند.

محمودی به جیره‌های غذایی در اردوگاه‌ها اشاره کرد و افزود: جیره غذایی متناسب با شرایط اضطراری در اردوگاه‌ها تامین می‌شود و گاهی به اندازه ۷۲ ساعت، جیره غذایی به خانواده‌های حادثه دیده داده می‌شود. اما در زلزله ترکیه شاهد بودیم ترک‌ها اصلا جیره غذای کنسروی یا غذای خشک توزیع نمی‌کردند، اما برنامه غذای گرم در هر ساعت از شبانه روز در اردوگاه‌های آنان تامین می‌شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: در زلزله خوی بیش از یک میلیون کنسرو توزیع کردیم، اما زلزله زدگان ما همواره مدعی بودند غذا نخورده اند یا به درستی توزیع غذا صورت نگرفته است. این شد که در مانور امروز بر آن شدیم تا از ظرفیت‌های آشپزخانه صحرایی سپاه پاسداران استفاده کنیم و غذای گرم تهیه و توزیع شود.

محمودی ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر را ایجاد اسکان اضطراری عنوان کرد و گفت: در زلزله خوی، بیش از ۱۷۵۰ خانه تخریب شدند و ۷ هزار خانه نیز آسیب دیدند. هلال احمر باید با سرعت و متناسب با شرایط منطقه زلزله زده اقدام به برپایی چادر‌های اسکان اضطراری کند تا خانواده‌های حادثه دیده بیش از این دچار مشکل نشوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->